Webswitch 1216H Support på svenska > Allmänt diskussionsforum

1-wire DS2408 support

<< < (5/8) > >>

Jan (Microbit):
"Skapligt" låter inte tillräckligt, haha!

Magnusmobil:
Hej!
Läste denna tråd för länge sen och är lite nyfiken på hur det går med Denkovi-prylarna? Funkar det stabilt osv. Undrar Magnus

Greven:
Hej.
Fick en beta utgåva från Jan att testa med "1216H_WebSwitch-CRC-NEW_Home_v4.26_2016-05-25-BETA.bin". Denna fungerade mycket bra förutom några standard buggar som inte har direkt med Denkovi implementationen att göra. Jag lämnade feedback till Janne men fick inget svar. Fick sedermera reda på att Jan är sjuk och kanske inte kommer tillbaka  :'(
Jag styr nu hela huset (gården) med 4 WS och 4 Denkovi. Fungerar stabilt :)
Det jävliga är att när jag beställde den senaste WS:en så har man uppgraderat hårdvaran till V3 och bootloader 1.13. Den är TYVÄRR INTE bakåtkompatibel.
Important! If you have a Webswitch with bootloader v 1.13 or later you can NOT install older versions than 4.27. If you do that you will brick your Webswitch and need to send it to us to recover it.

Så det går inte att köra 4.26 mjukvaran. Eftersom 4.26 inte blev en officiell release så finns ej heller Denkovi funktionen med i 4.27 (eller 4.28 tror jag, som nu är den senaste).
För mig är detta en FULLKOMLIG KATASTROF, då jag byggt upp hela mitt hus runt detta. Om en WS går sönder sitter jag illa till.
JAG VÄDJAR TILL MICKE OCH WEBSWITCH GÄNGET ATT GÖRA EN NY UTGÅVA DÄR DENKOVI FUNKTIONEN FINNS MED. Snälla, det är fler som kör Denkovi burken och har samma problem.
Vill samtidigt passa på att hälsa Janne om han nu läser detta. Krya på dig. Vi saknar dig.
/Peter

Greven:
Testade 4.28, men ingen Denkovi funktion  :(

sm2o:
Hej

Vi skall fundera på vad vi kan göra åt det här

/micke

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version