RRC 1258 Support på Svenska > Konfiguration av RRC 1258

FEILMELDING PÅ RRC RADIO

(1/3) > >>

LA4ESA:
Under vises feilmelding på RRC radio. Jeg får ikke kontakt med RRC radio. Jeg kan imidlertid kontrollere den via en computer i radio enden, men oppnår altså ikke kontakt via web. Feil kode nr. 9- Håper å få svar på dette i løpet av dagen i dag, skal til hytta i dag og kan da se på dette når jeg er der. Radio befinner seg altså på hytta.
Har oppdatert software i begge RRC, til versjon 2.33

DynDns status   Error, code 19

klikker på "status" og får denne meldingen:

HTTP/1.1 200 OK
Date: Fri, 28 Jan 2011 12:24:19 GMT
Server: Apache
X-UpdateCode: n
Content-Type: text/plain
Connection: close

nochg 46.46.198.102

Har forsøkt å restarte device, men får opp samme melding eter restart. DynDns konto fungerer som den skal.
Ligger det bugs i versjon 2.33 som betyr at det er fornuftig å nedgradere?

73 de LA4ESA Per

sm2o:
Hej

det funkar helt perfekt om man surfar till 46.46.198.102 (hytta)

problemet ligger hos dig lokalt och har inget med någon RRC att göra

73 de mikael

Jan (Microbit):
Hej,

Det verkar som att du inte får det av RRC:n förväntade svaret från DynDNS-servern. Det ska se ut t.ex så här:

HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: text/html
Server: DynDNS-CheckIP/1.0
Connection: close
Cache-Control: no-cache
Pragma: no-cache
Content-Length: 107

<html><head><title>Current IP Check</title></head><body>Current IP Address: 234.117.163.228

När inte RRC:n kan tolka svaret så kommer inte heller uppdatering av dess IP-adress att ske. Då kan du inte komma åt den mha "hostname" utan bara med dess IP-adress.

SM6VTT:

--- Quote from: LA4ESA on 2011-01-28, 13:35:29 ---Har forsøkt å restarte device, men får opp samme melding eter restart. DynDns konto fungerer som den skal.
Ligger det bugs i versjon 2.33 som betyr at det er fornuftig å nedgradere?

--- End quote ---

Vad har du för Internet uppkoppling/router?

SM6VTT:
Jag läste i en annan tråd att du använder ICE.net (NET1). Jag har också problem med Dyndns och NET1. Jag håller just på att undersöka vad det kan vara. Kanske är fler som har samma problem...???

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version