Author Topic: IC-7100 startar ibland  (Read 4009 times)

SM4KYN

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
IC-7100 startar ibland
« on: 2019-04-04, 22:11:32 »
Hej,
Har nu 3st uppsättningar med RRC. Köpte ett par begagnade för en tid sedan för att nyttja parallellt med ordinarie station IC-7100.
Hade dom först strappade för IC-706 för lite tester på bänk utan att märka några problem.
När jag sedan strappar om för min andra 7100 så fungerade även det fint på bänk eller i samma fastighet.
Däremot vid installation på remote QTH började det krångla (en slump kanske). IC-7100 startar bara ibland i övrigt förekommer 2st filmscenario.

1. Den startar men utan backgrundsljus på panelen. Drar jag ur kabeln snabbt och sätter i igen mellan Control box och panel tänds bakgrundsbelysningen och allt verkar OK.
2. Det knäpper bara till svagt och efter en kort stund verkar RRC Control starta om en gång.

Har provat byta alla kablar samt panel utan någon skillnad.
Kan det handla om hårdvarufel på Control boxen med snr:10483?

/Anders


SM4KYN

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: IC-7100 startar ibland
« Reply #1 on: 2019-04-05, 08:53:01 »
Hej,

Hittade "felet"!
Vad jag inte skrev var att denna RRC setup gick åt andra hållet dvs. Control på lokalt nät remote QTH och Radio på nätet i bostaden (för Oscar-100).
Jag nyttjade samma portar dvs. 13002, 13001 och 13000 vilket tydligen kolliderar med min ordinarie setup.
Trodde nog man kunde köra på samma portar i samma nät så länge enheterna har olika IP-adresser!

/Anders
 

SM4KYN

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: IC-7100 startar ibland
« Reply #2 on: 2020-01-24, 18:47:16 »
Hej,

Felet är nu tillbaka på mitt ena system och mer permanent än tidigare.
När jag startar panelen på 7100 så går den igång och verkar fungera men bakgrundsljuset är mycket svagt.
Drar jag ur kabeln mellan panel och RRC samt stoppar i den direkt så tänds panelen som den ska.
Det hjälper inte att byta panel eller kabel (RJ45).

/Anders