RRC 1258 Support på Svenska > Allmänt diskussionsforum

ic-7300 og CW remote

(1/2) > >>

la7hm:
Hei -  har benyttet remoterig løsningen i et par år med Kenwood ts480 og det har fungert utmerket. Bytter nu stasjon til en ICOM 7300 og ønsker fortsatt å kunne kjøre remote CW med remoterig produktet. Er de mulig å sette opp løsningen slik at det kun er "nøkkel ledningen" som tilsluttes stasjonen - eller må jeg benytte kabler for CI-V kontakten?

sm2o:
Ja du kan köra bara CW. Men användare av IC-7300 brukar nog använda CI-V också för styrningen, ICOMs eget program funkar visst inte så bra. Jag vet inte jag har inte provat

73 de micke

la7hm:
Takk for svar.
Har en ic-7300 og skal benytter remoterig til CW remote.
Har kabelen CI-V interface for icom.
Har ordinær kabel fra remoterig-modem til CI-V for icom.

Spørsmål:
Modemene har tidligere vært benyttet til å kjøre en TS480 remote og fungerte utmerket. Nu skal jeg benytte disse til CW mot en IC-7300. Tale skal gå via win4icom og usb-porten på stasjonen.

- Skal jeg følge oppsettet i manualen for IC-7100 eller skal jeg følge oppsette for generellt CI-V?
- Må jeg endre strippingen i modemene når jeg ikke skal kjøre tale denne veien?
- Må jeg benytte CI-V kablene i det hele tatt - er det tilstrekkelig med kabel fra modemet til nøkkelinngangen ?
- Hvilke endringer må gjøres i oppsettet ?
- Må jeg ha adapter for IC-7100?
Noen tips omkring dette hadde vært til stor hjelp.
mvh La7hm. Pål

sm2o:
Hej

Du kan ställa in program mode 3, Du behöver ingen CI-V kabel och du behöver inte ändra nått invändigt i någon av RRCerna då du inte använder micen.

Du kan sätta auto connect = Yes så slipper du koppla upp manuellt utan det är alltid uppkopplat

Jag skulle dock koppla RX Audio via Remoterig med 3.5 mm stereokabel. Blir ju konstigt annars att köra CW om man bara har medhörningen i lurarna.

Jag förstår inte ditt resonemang om IC-7100 det är väl IC-7300 du skall styra

/micke

la7hm:
takk for raskt svar - skal forsøke dette i løpet av helga.  Ja det er ic-7300 jeg skal benytte - refererte bare til eksempel i dokumentasjonen.  God helg

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version