RRC 1258 Support på Svenska > Konfiguration av RRC 1258

Kontaktproblem RRC-1258

<< < (2/3) > >>

SM7EIC:
Jag har testat UDP, TCP och ALL dvs båda protokollen. Jag kan surfa in på aktuella IP adressen för Radio, även med tilläggen :13000 osv. Jag kommer fram till inställningssidan.
Jag har satt in Radio-RCCns IP-adress i Control-RCC Sip-Contact fält utan resultat.
Kopplar jag ihop lådorna med TP-kabel fungerar det utmärkt.

sm2o:
Till 13000 portarna går det inte att surfa
Maila mig export settings html filer från bägge RRC samt print screen från routern portforwarding sida

Micke

SM7EIC:
Hej
Det var en CGN i radioändan. Pga okunskap kontrollerade jag IP-adresserna på fel sätt. Kontaktade Tele2 och de kan inte ändra IP. De föreslog att köpa en "brandad" router. Jag har bytt routrar och operatörer vilt men nu vet jag var problemet var. Jag har ett gammalt Huawei modem från Telia och med det modemet får jag en riktig publik adress så nu fungerar uppkopplingen.

Däremot så stänger stationen av vid för hög volym. Volymen är inte onormalt hög. Avstängning får jag oavsett var jag lyssnar dvs radiodelen, kontrollburken eller frontenheten. Har kört ett QSO som uppgav hackig modulation. 4G-Näten ger 10-15 Mbit. Strömförsörjningen är tillräcklig på båda burkarna. Jag sänder inte så något HF-läckage är det inte.
Tips??
SM7EIC

sm2o:
Nu skriver du inte vad du har för radio men om du har tillräckligt nätagg på Kontrollsidan, så minska på backlightern till displayen. Man också ta bort bygeln JMP2  så att man får 9V matning till panelen så får man lite större marginal

/micke

SM7EIC:
Jag har en IC-706 Mk2 och en nättdel som ska ge 20 A. Ska prova med 9 V och annan strömförsörjning när jag får tid. Ska också mäta 8 V med ett analogt instrument för att se ev variaion på spänningen.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version