Author Topic: Tele2 WiFi Hub C2  (Read 6929 times)

sm4hng

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
Tele2 WiFi Hub C2
« on: 2022-07-07, 08:56:32 »
Efter att ha flyttat kommer jag ej i kontakt med radion. Provade hos SM4RGD i hans viasatt router inga problem, läs ipconfig ändra ipsetup sedan startar radion. Har pratat med support Tele2, inte mycket hjälp. Vad behöver göras taksam för hjälp. // Leif SM4HNG

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3007
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Tele2 WiFi Hub C2
« Reply #1 on: 2022-07-11, 13:57:59 »
Hej

Du kan ju prova sätta DHCP = yes i RRCn räcker inte det så kolla om det finns nån SIP ALG inställning i routern, den skall vara off i så fall, nått annat finns inte som kan vara fel

/micke

sm4hng

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
Re: Tele2 WiFi Hub C2
« Reply #2 on: 2022-07-13, 20:54:22 »
Tack för svar micke.
Skal testa!
Fick i gång det genom att ändra "Sip contact(Radio RRC IP/hostname)"  från xxxxxxx.ddns.remoterig.com till Radio rrc ip.
Ändrat tillbaka och då går det ej. Undrar vad i routern som gör det? vad skal jag säja till Tele2 ???
Fick tipset av SM67KNL. Tack.

// Leif 4hng

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3007
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Tele2 WiFi Hub C2
« Reply #3 on: 2022-07-13, 22:08:58 »
Det kan ju antingen bero på att radio-rrc inte har uppdaterat, ddns, går det att surfa till radio-rrc med ddns hostname ?

Om ddns är uppdaterat så är problemet på kontrollsidan , det borde synas på statussidan vad som är problemet.

jag skulle gissa på att dns ip är fel det var därför jag bad dig prova med DHCP

men sätt dns io till 8.8.8.8 det brukar funka i alla lägen

73 de micke

sm4hng

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
    • Email
Re: Tele2 WiFi Hub C2
« Reply #4 on: 2022-07-14, 17:45:21 »
Har provat och sätta DHCP yes. Ändrade bara ip på RRC controll. PWR dioden blinkar och status Error, failed to resolve remoterig.com. Tidigare har det gåt att skriva xxxx.ddns.remoterig.com
inte just nu. Även klicka på länken i Microbit DDNS Result når jag web sidan i radio enheten.
den ipn har alltid varigt korekt.

//Leif