Author Topic: Har oxå problem med ACP  (Read 5580 times)

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1796
    • View Profile
    • Email
Re: Har oxå problem med ACP
« Reply #15 on: 2013-11-06, 09:09:46 »
Beror antagligen på att dimmerfunktionen i en sådan Nexa-grej är gjord så att när den tar emot "koder" så dimrar den upp/ned ett steg för varje gång. Jag kan tänka mig att det går till sig om du sätter "Disable periodic updates" till Yes för då slutar WS skicka "ordrar" till brytaren med jämna intervall, utan bara då ändringar i programmet som körs detekteras.
« Last Edit: 2013-11-06, 13:46:18 by Jan (Microbit) »
Always include type of hard/software and version when asking for support.

vanos

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
    • Email
Re: Har oxå problem med ACP
« Reply #16 on: 2013-11-06, 12:56:23 »
ja även det verkar att funka. måste säga att jag är grymt imponerad av denna switch fan vilken kul apparat(köpte den igentligen bara för car warm up delen)men man får mycket annat på köpet.
Men lika imponerad av supporten .man hinner ju fan inte skriva klart innan nån har svarat
det kallar jag kundservice :) :) :) :)

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1796
    • View Profile
    • Email
Re: Har oxå problem med ACP
« Reply #17 on: 2013-11-06, 13:45:01 »
Tack för de vänliga orden! Blir liiite svårt att svara innan frågan är ställd men vem vet, hehe!?

Always include type of hard/software and version when asking for support.