Author Topic: Styra Car Warm Up via strömbrytare  (Read 2433 times)

Fredde

• Newbie
  • *
    • View Profile
Styra Car Warm Up via strömbrytare
« on: 2013-01-13, 12:36:49 »
Hej,
Sitter och funderar på att skaffa en Webswitch för att styra värme i garaget, belysning och två motorvärmar uttag.
Det jag undrar är om jag kan använda mig av de digitala ingångarna för att starta motorvärmaruttagen manuellt trots att Car Warm Up säger att uttagen skall vara "Off".
Har testat lite i demon men får det inte att fungera, startsidan varnar bara för att två program styr relä 1.

//Fredrik

Jan (Microbit)

• Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
    • View Profile
    • Email
Re: Styra Car Warm Up via strömbrytare
« Reply #1 on: 2013-01-14, 10:18:02 »
Hej,

Det finns inget bra sätt att göra som du vill. Du kan iofs sätta att en digitalingång  t.ex ska aktivera samma relä som en motorvärmare, men då kommer du att få ett "klickande" i reläet c:a en gång per minut i de fall Car Warm Up vill slå av reläet och ACP vill slå på det.

Det du vill göra, dvs slå på motorvärmaren utanför normal schemaläggning är tänkt att hantera mha "override"-funktionen som finns. Den kommer du ju åt antingen via Webswitchens hemsida eller via den App som finns till Windows Phone. Har du Android eller Iphone så finns inte den funktionen ännu inlagd där.

Det skulle ju också kunna lösas på starkströmssidan genom att ha en brytare som kopplas så att den kan släppa på 230V:en oavsett vad Webswitchen "vill".
Always include type of hard/software and version when asking for support.

Fredde

• Newbie
  • *
    • View Profile
Re: Styra Car Warm Up via strömbrytare
« Reply #2 on: 2013-01-15, 15:24:49 »
Hej,
Ok det hade varit fint om man kunde sätta villkor även i Car warm up, men då får jag vänta på att "Override" funktionen kommer till Android versionen.
Tack för svaret.

//Fredrik