Author Topic: Vilken webswitch behöver jag?  (Read 4513 times)

johan

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Vilken webswitch behöver jag?
« on: 2013-12-06, 10:31:17 »
Har tänkt investera i en webswitch för att kunna styra utomhusbelysning och två stycken motorvärmaruttag men blir inte klok på vilken version jag behöver.  Om jag vill ha möjlighet att använda "auto warm-up"-programmet behöver jag då extended eller räcker det med den vanliga?  Jag är inte intresserad av nexa-styrning.

Tyckte jag läste i någon annan tråd (som jag inte hittar nu) att man kunde ladda in firmware för webswitch 1216 Extended i den vanliga 1216H.

Är det något annat än möjlighet till att använda "nexa" trancievern som skiljer de två varianterna av webswitch  åt?

/Johan

Jan (Microbit)

  • Software Developer
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1829
    • View Profile
    • Email
Re: Vilken webswitch behöver jag?
« Reply #1 on: 2013-12-06, 11:12:26 »
Hej!

Roligt att du funderar på att köpa en WS!

Du behöver "extended"(även kallad "-2")-versionen för att få tillgång till Car Warm Up. Du får då "på köpet" Nexa-styrningen kan man säga, förutom att den versionen även har Auto Control Programs som jag antar du behöver för att styra utomhusbelysningen, t.ex baserat på solens upp- och nedgång? Monitoring-funktionen finns också bara en extended-versionen.

Det är möjligt att "göra om" en "basic" WS till en "extended" men det är något som sällan görs och för det tar vi betalt också.
Always include type of hard/software and version when asking for support.

johan

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Vilken webswitch behöver jag?
« Reply #2 on: 2013-12-06, 16:05:06 »
Tack för svar. Då får det bli en WS 1216-2!