Author Topic: Manual på V1  (Read 11181 times)

sm6knl

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
    • Email
Manual på V1
« on: 2010-07-28, 07:44:36 »
Hej

Har just köpt en RRC 1258 V1 och övarlevt lödningan av kabel till IC-706. Jag har cirklat runt på websidan i timmar för att hitta manual för V.1, men hittar inget om V.1 hårdvara. Byglingarna verkar inte se direkt lika ut i de 2 versionerna. Det är inte heller uppenbart vilken låda som hamnar i vilken ände.

Information på http://remoterig.com/v1/en/tekniskbeskr.htm

Froontpanel:
RS-232 port is connected to a PC with Hyper Terminal etc

Back Panel (=den med 12-voltmatning):
"The port is used to connect to PC or radio with RS-232 port"
"The control side RRC is equipped with a female connector witch makes it possible to connect a straight RS-232 cable. to the PC."
OK, ena RS232 kopplar jag in i en PC och den andra i en PC med hyperterminal, verkar inte logiskt.

I övrigt inte så uttömmande information om V1 burkarna. Några tips om var jag hittar manual?

/Lennart

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Manual på V1
« Reply #1 on: 2010-07-28, 08:29:14 »
långt nere till vänster på första sidan (hemsidan) finns länk till info om RRC-1258 v1 direkt http://www.remoterig.com/v1/en/ver1.htm

det är bara hårdvaran som skiljer något, uppdaterar man programvaran till senaste så stämmer pdf-manualen till MkII vad gäller funktioner och inställningar

73 de mikael

sm6knl

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
    • Email
Re: Manual på V1
« Reply #2 on: 2010-07-28, 20:48:52 »
Det är väldigt stor skillnad på mina kort mot manualen, se länk nedan. Jag tror mina RRC använts för TS200 men inga byglar liknar MK2 manualen. Jag blir inte riktigt klok på detta!

http://www.sm6knl.se/remote.pdf

Hälsningar
Lennart

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Manual på V1
« Reply #3 on: 2010-07-29, 10:21:38 »
I RRC-1258 version 1 finns inga byglar, det finns överhuvudtaget inga hårdvaru settings som behöver göras i burkarna, dom skall vara som dom är.
I övrigt finns beskrivning av kontakter scheman för kablar etc. under fliken INFO RRC-1258-v1 nere till vänster.

Mjukvaru settingsarna och funktionaliteten är dom samma för MkII och ver 1 så i det fallet kan MkII manualen och MkII hemsidan användas.

73 de mikael

sm6knl

  • Newbie
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
    • Email
Re: Manual på V1
« Reply #4 on: 2010-07-30, 09:01:42 »
"I RRC-1258 version 1 finns inga byglar, det finns överhuvudtaget inga hårdvaru settings som behöver göras i burkarna"

Det förklarar varför inte klarade att räkna ut hur jag skulle bygla dem med hjälp av Mk2- manualen ;D

När jag väl passerat den lilla vägbulan gick det som smort. Alla inställningar fungerade i menyerna och DynDNS + router gick igång på första försöket. Blev lite förvånad när jag konfigurerat alla menyer och internet, det var bara ett tryck på power-knappen få fungerade ALLT!

Jag lyssnade på P3 på vanliga FM-bandet i Wide-FM på 706'an. Där kunde man höra hur otroligt stabil ljudöverföringen är, kul!

73 de SM6KNL