Author Topic: Control enhet får ikke kontakt med Radio controller  (Read 4557 times)

LA7EIA

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Hei.

Jeg har holdt på et par dager nå med å få mine to Remoterig RRC-1258 MKII enheter til å kommunisere, uten særlig hell.
Trenger derfor noen til å peke meg i riktig retning.

Når jeg setter dem opp i LAN fungerer alt helt fint, og min IC-7100 fungerer som den skal. Når jeg setter radio enheten ut på eksternt modem/ruter (Telia 4G nett med en TP-link Archer MR200 modem/ruter)  får de ikke kontakt med hverandre. Har fulgt manualen, men får ikke kontakt.
Jeg har laptop koblet opp lokalt i begge ender, og begge enheter er tilgjengelige via WEB-grensesnitt, så de kommuniserer med PC via ruter.

På Control siden får jeg i Status feltet kun denne feilmeldingen: DNS status   Error, failed to resolve blwabfx9.ddns.remoterig.com!
På radio siden får jeg ikke feilmeldinger, og det ser ut til at RRC boksen også finner ddns.remoterig.com da status er DNS status   OK, remoterig.com = 213.180.92.125.
Connection status er Disconnected på begge sider.

Alle tips og råd mottas med takk.

73 de LA7EIA - Erik

sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: Control enhet får ikke kontakt med Radio controller
« Reply #1 on: 2021-09-14, 14:08:10 »
Dns errror visar att du angett en felaktig Dns ip, därför kan den inte slå upp ddns hostname. Prova med 8.8.8.8 det btukar alltid funka

73 de micke

LA7EIA

  • Newbie
  • *
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Control enhet får ikke kontakt med Radio controller
« Reply #2 on: 2021-09-14, 14:22:14 »
Hei Micke

Takk for raskt svar. Jeg satte inn 8.8.8.8 som du foreslo og da virker det som at problemet er løst.
Skal teste litt mer, men so far so good.

Tusen takk for hjelpen.