Author Topic: TX virker ikke når det benyttes en utvendig IP adresse  (Read 2382 times)

LB2S

  • Newbie
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Hei.

Jeg har kopplet opp et 1258 set for å benyttes med en icom ic706 mk2 . Jeg trodde at dette fungerte etter at jeg fikk satt opp port forwarding med 13000,13001,13002 UDP porter men har nå funnet ut at det ikke virker med TX når jeg forsøker å styre dette fra en IP adresse utenfor lokalet der radio står.

Når jeg forsøker å styre radioen innenfor nettet der radio står så fungerer alt.
Problemet er at jeg ikke har tilgang til routeren da den driftes av et firma som ikke gir meg tilgang.

Men hvis jeg forstår virkemåten til 1258 så tror jeg at 13000,13001,13002 UDP porten bruker en port til rx signalet og en annen port til TX og kanskje den tredje porten til control /rs-232 signaler ?
Jeg har en mistanke om at firma som skulle sette opp port forwardingen ikke har gjort så men har glemt en port.. Høres dette ut som en mulig forklaring? Er det noen måte jeg kan teste disse 3 portene hjemmefra for å se om de er åpne?
Jeg bør ha en god forklaring før jeg kontakter firma som har med dette å gjøre.

Mvh Tore Skjefstad
LB2S


sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3004
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Re: TX virker ikke når det benyttes en utvendig IP adresse
« Reply #1 on: 2022-08-22, 19:58:34 »
Hej
Nej det kan inte vara så, för IC-706 så går data och PTT i CMD kanalen så funkar VFO så skickas även PTT data över så du har gjort nått annat fel. Dålig kabel eller röda straps till exempel.

73 de micke