Author Topic: Felaktiga portnummer i Radio rrc samt ingen modulation + stänger av sig  (Read 13990 times)

SA4BUK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
    • Email
Re: Felaktiga portnummer i Radio rrc samt ingen modulation
« Reply #15 on: 2018-08-22, 17:59:26 »
Har nog fokuserat på fel saker i min felsökning pga svårighet att förstå informationen från rrc.
En del inforader finns inte beskriven i manualen tex last wd reset som ibland visar 10 st siffror och efter omstart visar ett fåtal tex 10.

Har slängt den nätdel jag använde till controll rrc (kommer från nån datapryl 12v/2,5a) som verkade störa nåt hemskt och efter det har det funkat 24 timmar.

Håller tummarna ::)

Mats
Stannade precis nu igen!!!! Han med att se att manager tappade r-rrc och på c-rrc  rtp stalled 16 och sjunkande.???
Gick att starta igen efter ca 3 min.
Måste man stänga av Dns check intervall när man kör på testbänken i eget lan?
« Last Edit: 2018-08-22, 18:23:46 by SA4BUK »

SA4BUK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
    • Email
 Man måste stänga av Dns uppdateringen,då byts external ip adress till min lokala under testkörningen i r-rrc och man slipper få ip-uppdateringskontroll som krockar med
min egna lan testkörning.

Började med ett fel och jag orsakade följdfelet själv pga bristfälliga kunskaper om produkten.

Stänger tråden glad och nöjd ;D

Mvh/SA4BUK      Mats
 

SA4BUK

  • Newbie
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
    • Email
Problemet är löst ,se under routrar och brandväggar.

Port forwarding måste göras som "virtuell server" i radiosidans router så man låser portnumren.

/Mats


sm2o

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 3005
    • View Profile
    • sm2oan
    • Email
Har aldrig sett en router där man kan göra portforwarding på mer än ett sätt, det kallas ofta virtual servers.

/micke